Konsumencki dział audio Sennheiser’a wystawiony na sprzedaż.

We wtorek 16 lutego 2021 roku Sennheiser ogłosił, że wystawia na sprzedaż swój dział konsumencki audio, który obejmuje słuchawki i soundbary. Firma nie jest sprzedawana w całości, a zostanie podzielona na 4 główne jednostki biznesowe: Pro Audio, Business Communications, Neumann i Consumer Electronics.

Z komunikatu prasowego Sennheiser’a wynika, że grupa poszukuje nowych partnerów gotowych do finansowania działalności firmy w zakresie działu konsumenckiego audio, ale nie jest też przeciwna całkowitej sprzedaży tego działu. Bracia Sennheiser powiedzieli niemieckiemu magazynowi Handelsblatt, że „wszystkie opcje są otwarte” i że „jest dla nas ważne, aby w wyniku tej przebudowy wszystkie obszary biznesowe wyszły z tego silniejsze”.

Jako główny powód decyzji o sprzedaży działu, Sennheiser wskazuje spadek widoczności ich marki na rynku, który został spowodowany zbyt długą zwłoką we wprowadzeniu słuchawek bezprzewodowych. Słuchawki bezprzewodowe stały się bardzo popularnym segmentem sprzętu audio. Pomimo tego, że w 2019 roku Sennheiser osiągnął rekordową sprzedaż (393 mln , stanowiące 52% sprzedaży w 2019 roku), po uwzględnieniu podatków i odsetek wynik okazał się niekorzystny. Grupa była zmuszona zlikwidować na całym świecie 650 miejsc pracy, pozostawiając na ten moment 2800 pracowników. Daniel Sennheiser tłumaczył to latem zeszłego roku mówiąc, że „znacznie wzrosła presja konkurencyjna”, a marże „spadły poniżej oczekiwanego poziomu”.

W celu zwiększenia widoczności produktów swojej marki w sektorze profesjonalnym i premium, Sennheiser postanowił dokonać zwrotu w strategii rynkowej. Zamiast do konsumenta końcowego, wkrótce firma będzie kierować swoje produkty do wytwórni płytowych, firm i na imprezy. Sennheiser dąży do wzmocnienia swojego wizerunku na rynku poprzez całkowite skupienie się na profesjonalnym audio, włączając w tę taktykę dział Neuman i Business Communications.

 

 Produkty Sennheiser'a w sklep.RMS.pl >>