McIntosh Group przejęta przez amerykańskiego giganta Highlander Partners. Co dalej?

Świat audio z niemałym zaskoczeniem przyjął wiadomość, że LBO France i Yarpa sprzedały McIntosh Group dla Highlander Partners, amerykańskiego prywatnego giganta inwestycyjnego z siedzibą w Dallas, zarządzającego aktywami o wartości ponad 2 miliardów dolarów. Działają oni na zasadzie zakupu i rozbudowy nabytej firmy, wspierając ją w rozwoju organicznym oraz poprzez przejęcia. Highlander Partners koncentruje się na dokonywaniu inwestycji w przedsiębiorstwa, które posiadają znaczące doświadczenie operacyjne i inwestycyjne w takich sektorach jak produkcja, artykuły spożywcze, środki chemiczne, materiałów budowlane i produkty konsumenckie. Przejęcie Grupy McIntosha ma stanowić podstawę dla ich nowej platformy technologii luksusowych.

 

Jeff L. Hull, prezes i dyrektor generalny Highlander Partners, skomentował: „Od kilku lat rozwijamy naszą strategię inwestycyjną wokół marek zorientowanych na konsumenta dóbr luksusowych. Szansa na przejęcie marek tak silnych, jak te w Grupie McIntosh, nie pojawia się często i jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy być częścią kolejnego rozdziału firmy. Istnieją wyjątkowe okazje do przejęcia innych luksusowych marek konsumenckich i zamierzamy pozostać aktywni w tej kategorii”.

Grupa McIntosha, produkując i dystrybuując jedne z najlepszych na świecie wzmacniaczy, głośników, gramofonów oraz innych produkty audio, zdobyła sobie renomę w kategorii high-end audio. Choć grupę tworzy kilka kultowych marek, takich jak np. Sonus faber i Sumiko, to trzonem jest oczywiście legendarna marka McIntosh, której produkty są wytwarzane w Binghamton w stanie Nowy Jork od 1949 roku. Ponadto McIntosh Group zapewnia usługi dystrybucyjne w Ameryce Północnej, Ameryce Środkowej i Południowej, Wielkiej Brytanii i krajach Beneluksu nie tylko dla własnych marek, ale także takich marek jak Pro-Ject, Rotel oraz Bassocontinuo. Grupa może również pochwalić się kooperacją z branżą motoryzacyjną, dostarczając rozwiązania audio m.in. do Grand Wagoneer i Jeep Grand Cherokee L pod marką McIntosh oraz Maserati Grecale i MC20 pod marką Sonus Faber. Wspólnym mianownikiem wszystkich marek, które wchodzą w skład McIntosh Group, jest wysoka jakość wykonania, zaawansowane technologie, wyrafinowane wzornictwo i rzemieślnicza produkcja.

McIntosh Group przejete przez Highlander Partners

Highlander, który wcześniej przejął także Biamp Systems, czyli uznanego amerykańskiego dostawcę profesjonalnych rozwiązań technologii audiowizualnej, podkreśla, że przejęcie Grupy McIntosh wpisuje się w obecny kierunek podejmowanych przez nich inwestycji. Zwraca uwagę, że rozwiązania mieszkalne szybko ewoluują, a technologia nie jest już dodatkiem, a integralnym elementem całego domu. Co więcej, konsumenci bardziej niż kiedykolwiek pożądają wysokiej jakości dźwięku, a marki takie jak McIntosh i Sonus Faber, są w stanie sprostać tym wysokim wymaganiom.

sonus faber

Jeszcze do 2016 roku Grupa McIntosha funkcjonowała jako Fine Sound Group z siedzibą w Mediolanie, także to nie pierwsze przejęcie i zmiany, których doświadcza. Z ciekawością czekamy zatem na to jak przejęcie przez Highlander Partners wpłynie na ewolucję portfolio hi-endowych marek wchodzących w skład McIntosh Group.

Produkty Sonus Faber w sklep.RMS.pl >>

Po więcej produktów z kategorii kolumny stereo kliknij tutaj >>

Po więcej produktów z kategorii wzmacniacze stereo kliknij tutaj >>