Designu i urody urządzeniom Bang & Olufsen z pewnością nie można odmówić, jednak okazuje się, że wygląd to nie wszystko i najdroższe modele spółki z trudem odnajdują nowych właścicieli.
Bang & Olufsen zalicza już trzecią z rzędu kwartalną stratę. Od listopada tego roku spadek operacyjny firmy wynosi około 77 milionów koron (co jest równowartością około 11 milionów dolarów), usprawiedliwiając rozczarowujący kwartał słabymi wynikami w listopadzie właśnie.
Bloomberg donosi, że klienci niechętnie decydują się na zakup najdroższych propozycji marki, w tym trzeciej generacji słuchawek Beoplay H9, które kosztują niemal dwa i pół tysiąca złotych – znacznie więcej od swojej bezpośredniej konkurencji, prezentując przy tym podobne parametry techniczne.
Słuchawki Bang & Olufsen w sklep.RMS.pl >>
Podobnie sprawa ma się z telewizorami. Designerski Beovision Harmony zaprezentowany podczas mediolańskiego Design Week w kwietniu wydaje się nie przyciągać do siebie uwagi zamożnych klientów.
Bang & Olufsen nie jest jedyną marką z designerskimi telewizorami premium, która odnotowuje problemy. Pisaliśmy już swego czasu o Loewe, który to znalazł się na skraju upadłości.
Telewizory Loewe w sklep.RMS.pl >>
Czyżby wielkie korporacje jak Samsung, Sony, LG czy Panasonic wyprzedziły również marki, które dotychczas kojarzyły się z prestiżem i luksusem? Jesteśmy niezmiernie ciekawi dalszych reakcji ze strony B&O!