Rynek bezprzewodowych słuchawek i głośników – raport Qualcomm na rok 2017
 

 

Qualcomm jak co roku opublikował wyniki badań rynku bezprzewodowych urządzeń audio: głośników oraz słuchawek. Przedsiębiorstwo od wielu lat zleca badania poszukujące odpowiedzi na to, co wpływa na decyzje zakupowe konsumentów oraz jak nowe technologie i rozwiązania postrzegane są przez klientów i użytkowników. Co tym razem ujawnia raport The State of Play?

Qualcomm zdradza, że 78% badanych wskazuje jakość dźwięku jako najwyższy czynnik decyzyjny przy zakupie sprzętu audio. Niemal 70% respondentów z USA i ponad 50% z Wielkiej Brytanii przyznaje, że żywotność baterii jest bardzo ważnym aspektem w specyfikacji bezprzewodowych głośników czy słuchawek. 43% ankietowanych wskazuje, że kontrola głosowa znacznie ułatwiłaby korzystanie z bezkablowych akcesoriów, przy czym 51% badanych wskazuje, że głównym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe jest łatwość obsługi urządzenia. Zdecydowana większość badanych (80%) przyznaje, że oczekuje nowych funkcji i ulepszeń w każdej kolejnej wersji wprowadzanego na rynek sprzętu.

Rynek bezprzewodowych słuchawek i głośników – raport Qualcomm na rok 2017

Przedsiębiorstwo dokładnie zbadało sytuację na rynku związaną z użytkowaniem słuchawek bezprzewodowych w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Według badań w USA połowa mieszkańców nie posiada ani jednej pary bezkablowych słuchawek. 32% badanych posiada jedną parę, a 11% dwie pary. Podobnie proporcje te rozkładają się w UK: 44% ankietowanych nie posiada w domu słuchawek bezprzewodowych, właścicielami jednej pary okazuje się być 32% respondentów, natomiast dwóch par: 17% badanych. Z przeprowadzonej analizy wynika, że jest to świetna nisza do zapełnienia dla producentów słuchawek, którzy mogą stopniowo przekonywać kolejnych użytkowników do nowych technologii.

Co ciekawe, wzrasta zainteresowanie bezprzewodowymi słuchawkami typu earbuds (dwie oddzielne, niepołączone przewodem słuchawki dokanałowe). 53% ankietowanych przyznało, że kupiło lub z chęcią zakupiłoby wyżej wymienioną parę. 57% respondentów wierzy, że w przyszłości to właśnie ten typ słuchawek bezprzewodowych stanie się powszechnie używany.

Interesujące okazują się różnice w czynnikach wpływających na wybór słuchawek bezprzewodowych między ankietowanymi z USA a UK. Amerykanie zdecydowanie chętniej wybierają mniejsze modele i zwracają większą uwagę na jakość dźwięku. Przeznaczają również odrobinę wyższy budżet na zakup sprzętu i zwracają większą uwagę na styl i wzornictwo.

Rynek bezprzewodowych słuchawek i głośników – raport Qualcomm na rok 2017

Jeśli chodzi o głośniki bezprzewodowe, większość Brytyjczyków (43% badanych) stawia na połączenie Bluetooth i Wi-Fi w jednym, 25% wybiera opcję z samym Wi-Fi, a 16% - samym Bluetooth. Podobnie w USA: 56% kupujących wybiera hybrydę Bluetooth z Wi-Fi, 20% konsumentów decyduje się na głośnik Wi-Fi, a 16% - Bluetooth. Przy tym warto zwrócić uwagę na to, że jedyne 23% respondentów z UK i 37% z USA deklaruję chęć zakupu głośnika bezprzewodowego w przyszłości. Odpowiednio 24 i 23% badanych nie jest zainteresowanych tego typu inwestycją, natomiast pozostała część respondentów pozostaje niezdecydowaną.

Badania opublikowane przez Qualcomm dowodzą, że rynek bezprzewodowych urządzeń wciąż jest otwarty i oczekuje na kolejne propozycje od producentów sprzętu audio. Użytkownicy są coraz bardziej świadomi istoty wysokiej jakości dźwięku i dodatkowych funkcji, jakie mogą oferować tego typu urządzenia.

Rynek bezprzewodowych słuchawek i głośników – raport Qualcomm na rok 2017

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież


RMS.PL to jeden z największych polskich technologicznych portali specjalistycznych o tematyce audio-video.

Portal jest prowadzony w całości przez pracowników sklep.RMS.pl
 
Początek strony