Najpopularniejszy serwis udostępniający usługi strumieniowania muzyki idzie w ślady swojego konkurenta Tidala, wprowadzając usługę Spotify Hi-Fi. Chociaż opcja ta jest dopiero w fazach testów na wybranej grupie użytkowników, wielu audiofilów już zaciera dłonie na myśl o lepszej jakości muzyce w ulubionej aplikacji.
Spotify w wersji Hi-Fi ma oferować użytkownikom pliki audio w bezstratnej jakości CD – tak, jak w przypadku podobnej usługi konkurencyjnego serwisu Tidal. Obecnie trwają testy A/B tej funkcjonalności, podczas których możliwość wykupienia wyższej wersji aplikacji mają jej wybrani użytkownicy. Badanie zainteresowania wyższej jakości transmisją dźwięku to również poszukiwanie odpowiedniej ceny nowego pakietu Spotify. Usługa Hi-Fi oferowana jest osobom będącym w grupie badawczej w różnych cenach, wahających się w granicach od pięciu, do dziesięciu dolarów doliczanych do ceny standardowego konta premium.
Biorąc pod uwagę polskie ceny usług streamingowych, koszt przejścia na wyższą wersję Spotify może okazać się w naszym kraju zbyt wysoki. Jeśli finalna cena oscylować będzie wokół górnej granicy, jaka badana jest w USA, w Polsce bez odpowiednich modyfikacji może okazać się dyskwalifikująca dla większości użytkowników.