Dobre wieści dla branży audio. Według badania The State of Play, przeprowadzonego w listopadzie 2014 r., 77% posiadaczy urządzeń audio-video jest gotowych do dalszej inwestycji w sprzęt. Uważają oni, że rozwiązania, z których obecnie korzystają, nie spełniają ich oczekiwań.
W badaniu wzięło udział 2000 osób w wieku 18-65 lat mieszkających w Chinach, Niemczech, USA, Japonii i Wielkiej Brytanii. Warunkiem było posiadanie smartfona i domowego połączenia Wi-Fi oraz słuchanie muzyki w domu przynajmniej raz w tygodniu.
Wielkość średnich wydatków na domowe audio w ciągu roku (£172) jest niewiele mniejsza od rocznych wydatków na utrzymanie domu (£201). To pokazuje, jak ważny dla konsumentów jest poziom brzmienia. Stają się oni coraz bardziej wymagający. Dla 82% badanych znakomita jakość dźwięku jest najważniejszą kwestią w domowym systemie audio. 79% stawia brzmienie wyżej, niż wygląd urządzeń.
To, co najważniejsze dla domowego sprzętu audio to łatwość użytkowania (76%), ustawienia (69%) i rozbudowywania (57%). Znaczenie mają też przyszłościowe rozwiązania (69%) oraz marka (59%).
65% badanych twierdzi, że jest w stanie odróżnić słuchawki za 30 funtów od słuchawek za 300 funtów, opierając się tylko na jakości dźwięku. To akurat można łatwo sprawdzić - zapraszamy do salonu RMS.pl.