Wielu korzysta, mało kto płaci. Badanie brytyjskich słuchaczy muzyki

Spotify Free – jak pokazywaliśmy przed kilkoma dniami – niewątpliwie rośnie w siłę. Skłonność do płacenia za tę usługę jest jednak równie duża, co zapał do płacenia abonamentu RTV. Badanie przeprowadzone na 15.000 Brytyjczyków pokazało, że jedynie 14% próby płaci za subskrypcję serwisów muzycznych. 10% z nich za to regularnie „pożycza” konto od znajomych.

Spotify rośnie w siłę

Badanie zostało przygotowane przez dział rozrywki firmy Kantar Worldpanel. Jego wyniki są smutno-ciekawym dopełnieniem innych badań, które w kwietniu br. wykazały, że 48% nabywców płyt winylowych po miesiącu od zakupu ani razu ich nie odtworzyło.
Spotify rośnie w siłę

Z raportu Kantar Worldpanel dowiadujemy się jeszcze – co nie jest zaskoczeniem – że Spotify posiada 62% brytyjskiego rynku strumieniowego, zaś wzrost rok do roku wynosi 25%. Na całym świecie liczba użytkowników tego serwisu przekroczyła już 100 milionów. Goni go Apple Music, którego użytkownicy z miesiąca na miesiąc rosną o, bagatela, milion.

Spotify rośnie w siłę

W czasach muzyki w internecie 23% Brytyjczyków wciąż deklaruje kupno płyt CD, choć 64% z tej grupy przekroczyło już wiek 40 lat. Młodzi preferują bezpośredni, natychmiastowy dostęp do każdego utworu, jaki im tylko przyjdzie do głowy. Czyli też bez zaskoczenia. Płyty kupowane są w dużej mierze bardzo nieregularnie. Aż 36% nabywców 25 Adele w poprzednim roku nie kupiły ani jednego albumu.

Polk Audio Omni A1 - test, recenzja, opinie

Rynek streamingowy w Wielkiej Brytanii jest naprawdę duży. Według raportu BPI, w 2015 roku zarejestrowano 53,7 miliardów odtworzeń utworów. Oznacza to, że – gdybyśmy mieli obliczyć średnią – w każdym brytyjskim domu w 2015 roku zagrano aż 1000 utworów. Naród melomanów.

Odtwarzacze strumieniowe z obsługą Spotify w sklep.RMS.pl

Spotify rośnie w siłę